Mijn product is defect geleverd

Service van Coolblue.

Is je product defect of beschadigd geleverd? Dan raden we aan om de gebruikershandleiding nogmaals te bekijken. Misschien kun je het probleem zelf al wel oplossen. Je hoeft het product dan niet terug te sturen. Heeft dit niet geholpen? Volg dan onderstaande stappen.


Hoe retourneer of ruil ik een product?

  • Is je product geleverd door PostNL of Bpost? Vul dan binnen 30 dagen na ontvangst het online retourfomulier in of retourneer via één van onze winkels. Geef duidelijk aan welke oplossing je wenst.
  • Na afloop van de 30 dagen, heb je nog eens 14 dagen de tijd om je product in originele staat met verpakking terug te sturen. Na het aanmelden van je retour, ontvang je tijdens openingstijden van de klantenservice binnen 1 uur een verzendlabel per mail.
  • Gebruik de Coolblue-doos om het product in te pakken. Als je onze blauwe doos graag wilt houden, mag je het product ook in een andere doos verpakken.
  • Print je verzendlabel en plak dit op de doos. Heb je geen printer? Schrijf het retournummer en het retouradres dan zelf op de doos. Gebruik hierbij als adres het antwoordnummer op het verzendlabel, verzending via PostNL is dan gratis.
  • Breng je pakket naar een PostNL-postkantoor of naar één van onze winkels.
  • Bij het afgeefpunt ontvang je een track-&-trace-code waarmee je je geretourneerde producten kunt volgen. Zodra het pakket in ons magazijn is, sturen we je een bevestiging per mail.
  • Nieuw product ontvangen: nadat wij jouw pakket hebben ontvangen, controleren wij het defect of de schade. Als het binnen de garantie valt, heb je het nieuwe product een dag later in huis. Wil je het nieuwe product op een ander adres of andere dag ontvangen? Neem dan contact met ons op. Mocht het defect of de schade niet binnen de garantie vallen, dan helpen we graag met een reparatie.

    Gaat het om een pre-order? Dan is het nieuwe product in sommige gevallen niet direct meer op voorraad. We geven je in dit geval je geld terug.


    Hoe retourneer of ruil ik een product zwaarder dan 30 kilogram en/of groter dan 175 x 78 x 55 centimeter?

    Alle producten die bezorgd zijn door onze eigen bezorgdienst CoolblueBezorgt, Dynalogic en Exchange komen we gratis bij je ophalen. De bezorgdienst vind je in de verzendbevestiging van je bestelling.

  • Vul binnen 30 dagen na ontvangst het online retourformulier in of retourneer via één van onze winkels. Geef duidelijk aan welke oplossing je wenst.
  • De bezorgers komen de volgende werkdag je product ophalen. Je wordt hiervan per mail of telefonisch op de hoogte gesteld. Bij een omruiling nemen we in de meeste gevallen je nieuwe product gelijk mee. Ophaaldag wijzigen? Ook dit regel je per mail of telefonisch.
  • Koppel het apparaat alvast los en ontdoe het eventueel van vloeistoffen. Je hoeft je product niet in te pakken als de bezorgers de verpakking al hebben meegenomen.

  • Product retourneren

    Eerder bekeken door jou