Hoe werkt het retourproces?

Service van Coolblue.

Voor al je aankopen geldt een bedenktermijn van 30 dagen nadat je het product ontvangen hebt. Binnen deze termijn kun je gratis retourneren. Als je meerdere artikelen in één keer hebt gekocht, dan begint de termijn te lopen nadat je het laatste artikel hebt ontvangen.


Hoe retourneer of ruil ik een product?

  • Vul binnen 30 dagen na ontvangst het online retourformulier in of retourneer via één van onze winkels. Geef duidelijk aan welke oplossing je wenst.
  • Na afloop van de 30 dagen, heb je nog eens 14 dagen de tijd om je product in originele staat met verpakking terug te sturen.
  • Na het aanmelden van je retour, ontvang je tijdens openingstijden van de klantenservice binnen 1 uur een verzendlabel per mail.
  • Gebruik de Coolblue-doos om het product in te pakken. Als je onze blauwe doos graag wilt houden, mag je het product ook in een andere doos verpakken.
  • Print je verzendlabel en plak dit op de doos. Heb je geen printer? Schrijf het retournummer en het retouradres dan zelf op de doos. Gebruik hierbij als adres het antwoordnummer of het adres op het verzendlabel, verzending is dan gratis.
  • Breng je pakket naar een postkantoor of naar één van onze winkels.
  • Bij het afgeefpunt ontvang je een track-&-trace-code waarmee je je geretourneerde producten kunt volgen. Dit is ook je verzendbewijs. Zodra het pakket in ons magazijn is, sturen we je een bevestiging per mail.
  • Let op: na de 30 dagen bedenktermijn is het niet meer mogelijk om te retourneren. Je hebt nog wel minimaal 2 jaar garantie op je product.


    Hoe retourneer of ruil ik een product zwaarder dan 30 kilogram en/of groter dan 175 x 78 x 55 centimeter?

    Alle producten die bezorgd zijn door onze eigen bezorgdienst CoolblueBezorgt, Dynalogic en Exchange komen we gratis bij je ophalen. De bezorgdienst vind je in de verzendbevestiging van je bestelling.

  • Vul binnen 30 dagen na ontvangst het online retourformulier in. Geef duidelijk aan welke oplossing je wenst.
  • De bezorgers komen de volgende werkdag je product ophalen. Je wordt hiervan per mail of telefonisch op de hoogte gesteld. Ophaaldag wijzigen? Ook dit regel je per mail of telefonisch.
  • Koppel het apparaat alvast los en ontdoe het eventueel van vloeistoffen. Je hoeft je product niet in te pakken als de bezorgers de verpakking al hebben meegenomen. Bij het ophalen geldt dezelfde service als bij de reeds geleverde bestelling. Als we jouw product hebben aangesloten, dan tillen wij het product ook weer uit je huis.
  • Na de ophaling kan het tot 5 werkdagen duren voordat je product terug is bij Coolblue.

  • Meerdere producten retourneren?

    Vul binnen 30 dagen na ontvangst het online retourformulier in. Herhaal de retouraanvraag voor ieder product dat je wilt retourneren en geef duidelijk aan welke oplossing je wenst. Retourneren kan ook via één van onze winkels.


    Wat mag ik van Coolblue verwachten?

    Zodra wij jouw pakket hebben ontvangen, sturen we je een bevestiging per mail. Vervolgens gaan we aan de slag met de door jouw gewenste oplossing.

    Wil je je geld terug?

  • Binnen 3 werkdagen na bevestiging van de ontvangst van je product storten we het aankoopbedrag terug op hetzelfde rekeningnummer als waarmee je hebt betaald. Mocht het rekeningnummer onbekend zijn bij ons, dan nemen we contact met je op. Wil je je rekeningnummer wijzigen? Neem dan even contact met ons op. Bedragen lager dan € 30,- kunnen we direct terugbetalen in onze winkels. Betaald met een cadeaubon of shoptegoed? Dan ontvang je shoptegoed terug.
  • Bij zichtbare gebruikssporen, missende accessoires of een ontbrekende verpakking heb je geen recht meer op het volledige aankoopbedrag. In dit geval krijg je van ons een deelvergoeding. Deze is altijd 75% van het oorspronkelijke aankoopbedrag. Het kan voorkomen dat de verpakking van het product niet geheel in originele staat terugkomt. In dit geval doen we niet moeilijk en krijg je het volledige aankoopbedrag terug.
  • Meer over terugbetalen bij Coolblue.

    Wil je een nieuw product ontvangen?

    Nadat wij jouw pakket hebben ontvangen, heb je het nieuwe product een dag later in huis.

  • Is het nieuwe product goedkoper? Een eventueel restbedrag ontvang je binnen 3 dagen op je rekening.
  • Is het nieuwe product duurder? Je ontvangt van ons een betaalverzoek voor het restantbedrag. Na het ontvangen van je betaling, sturen wij het product direct op.
  • Mocht het product niet meer op voorraad zijn, dan storten we het aankoopbedrag terug op dezelfde rekening als waarmee je hebt betaald.
  • Wil je het nieuwe product op een ander adres of andere dag ontvangen, neem dan contact met ons op.

  • Voor Tweedekans-producten gelden dezelfde voorwaarden, je kunt deze gewoon binnen 30 dagen retourneren of ruilen. Voor zakelijke retouren kun je het best direct contact opnemen met je accountmanager.


    Je kunt ook het Europees modelformulier voor Herroeping gebruiken om binnen 30 dagen de koop te ontbinden. Dit formulier is ook toegevoegd in de orderbevestiging van je bestelling. Sommige producten kun je niet retourneren, bekijk de uitzonderingen.


    Product retourneren

    Contactopties Bekijk openingstijden

    Eerder bekeken door jou